Tuesday, March 15, 2011

imbas kembali.. eh ?

hoorayy !! saya sudah berjaya menamatkan Program Latihan Khidmat Negara dengan jayanya.. untuk pengetahuan anda, anda dan kamu semua, inilah saat yang di tunggu sejak masuk ke dalam bas PLKN.. hee~ walaubagaimanapun, perasaan sedih, sayu, sepi, bosan, janggal menyelebungi diri setelah masuk ke dalam kereta untuk pulang ke rumah.. ayoo~ dulu bukan main semangat nak balek, macam tak ada feel gitu nak tinggalkan kwan-kawan.. err.. menipu la kalau aku kata tak rindu semua yang ada dalam kem tu.. 70 hari dalam kem.. banyak kenangan pahit manis telah aku tempuhi dengan gagah.. ishh.. begitu cepat dan pantas tu berlalu.. macam tak percaya !! sumpah ! apa yang aku tak sanggup tempuhi dalam kem bila aku kena bangun awal pagi.. 4.30 pagi !! tapi nak buat macam manakan, da undang-undang gitu.. sabar je la.. aku dapat ramai kawan baru.. begitu juga pengalaman yang telah ku kutip untuk di jadikan pengajaran.. yang pahit tak sanggup aku kenang.. kerana ia begitu menyayat hati diri sendiri, merobek jiwa, meghiris perasaan.. tak di buang cuma letak jauh-jauh.. err.. yang sweet-sweet oh mesti di kenang sentiasa.. untuk apa ?? untuk menghiburkan diri sendiri, menenangkan jiwa, dan melapangkan hati~ aku takkan cerita apa yang manis apa yang pahit itu.. kamu ! korang ! anda tanya la aku sendiri.. nak cerita kat sini bole jadi novel terus.. senang cerita, apa yang aku rasa sekarang tak dapat di gambarkan dan di taip ditulis.. jika anda tanya, adakah saya berubah ?? saya akan jawab YA.. memang ada perubahan tapi dalam diri saya sendiri.. kalau berubah dari segi fizikal tuuu... no komenn laa.. hekhek.. aku rasa berat badan, saiz, ketinggian, diameter pinggang maintain ok lagi.. syukur alhamdulllah~ lagi satu, jika anda tanya saya, adakah saya masih single atau sudah berpunya, saya akan cakap, saya masih solo.. ;p Ha ha ha..~ eee~ ''apa barang bercinta dalam kem''..tolong la paham ! update blog tengah2 malam buta ni.. teringat pulak time aku ''duty jaga malam''.. pada waktu itu aku mengalami tekanan jiwa kerana meronda beberapa blok tengah2 mlm.. kata kuncinya, aku amat bosan! (tarik nafasss) bayang-bayang PLKN masih segar bugar lagi dalam  fikiran..kepada anda yang akan ke PLKN, pergilah..pergilah sayangg~ wahh?? Ha ha.. yang penting, patuhi peraturan dan enjoy.. sifat malas kena buang jauh-jauh.. sebab malas tuh la yang membuatkan kita jadi negatiff.. JANGAN sesekali kamu semua mencari cinta sejati dalam kem.. tak ada maknanya! tapi. bercinta la di luar kem ok ?? hee~ perkara yang paling aku nak buat yang sepatutnya di tegah untuk melakukannya tapi malangnya tak tercapai untuk di lakukan ialah conteng loker, tilam,bantal kepunyaan kerajaan.. hee~ nampak sangat aku da berubahkan ??

1 comment:

  1. ahaha... niat x baik 2 yunk. ko ptutnya berbakti pd negra. ni ko nk conteng2 hta kerajaan. mcm mn ko nk jdik menteri pembgunan wanita ni ! haishh.. ahaha..

    ReplyDelete